De Landsbond der Beenhouwers, Spekslagers en Traiteurs

Vanaf 2023 gaan alle leden van de Landsbond digitaal. In ieder geval willen we er alles aan doen om de drempel voor iedere slager, spekslager en traiteur zo laag mogelijk te leggen, zodat iedereen (groot, maar zeker ook klein!) online kan schitteren met een eigen website en/of webshop. Deze campagne lanceren we onder de naam “Lekker Online” en start met kosteloos en vrijblijvend advies omtrent jouw online aanwezigheid (of afwezigheid?)

Hoe kan een website mij helpen om mijn zaak nóg beter te laten draaien? Is mijn website mobielvriendelijk, altijd up-to-date én voldoet hij aan de GDPR-regelgeving? Hoe vind ik de tijd om nieuwigheden en acties online te promoten? Is een online bestelformulier of een webshop iets voor mij? Moet ik actief zijn op social media en hoe doe ik dat? …

KOSTELOOS EN VRIJBLIJVEND ADVIES

Op deze en nog vele andere vragen mag je in het kader van de campagne ‘Lekker Online’ een antwoord verwachten. Kosteloos én vrijblijvend voor ieder lid van de Landsbond. Daarnaast kan je als beenhouwer, (spek)slager of traiteur genieten van levens-lang 50% korting(*) op een professionele en mobielvriendelijke website of webshop.

Om alles in goede banen te leiden, heeft de Landsbond hiervoor partner HappyWebsites in de armen genomen. Zij zijn gespeci-aliseerd in de aanmaak en vooral het onderhoud van websites voor zelfstandigen en micro-ondernemingen. “Voor de instap-pers starten onze serviceformules al vanaf 30 euro per maand”, aldus bestuurder Stefan Vanluyten. “Hiervoor heb je een profes-sioneel online visitekaartje. En op die manier kan je als zelfstan-dige laagdrempelig starten om nadien je online verhaal te laten meegroeien met je zaak, tot wie weet een heuse webshop met gekoppeld kassasysteem. Ook hierin geven we onafhankelijk advies.”

PRE-SHOPPING

Waarom heeft nog niet elke beenhouwer, slager of traiteur vandaag een website om zichzelf online te promoten? “Het antwoord daarop is vrij eenvoudig en herkenbaar bij heel wat zelfstandigen”, aldus Stefan Vanluyten: “Ze hebben het zo al druk genoeg en zijn nu al van ’s morgens (heel) vroeg tot ’s avonds laat in de weer. Daar bovenop nog online actief zijn, kan er echt niet meer bij. In de meeste gevallen is er noch de kennis, de middelen of de tijd om een website of webshop te laten bouwen, laat staan te onderhouden. Nochtans helpt een online uithangbord ook om de juiste (!) klanten aan te trekken en kan het zowel margeverhogend als efficiëntieverbeterend werken. Vergeet ook niet dat steeds meer potentiële klanten eerst aan ‘pre-shopping’ doen voor ze je winkel binnenstappen: ze gaan via Google op zoek naar wie hen het best kan helpen. Als het kan lokaal, maar als het moet iets verder van huis. De handelaar met een professionele website die up-to-date is, heeft dan al een streepje voor.”

Tot slot: Waarom werd specifiek HappyWebsites gekozen als partner van de Landsbond om deze campagne in goed banen te leiden? Ze onderscheiden zich van de andere websitebouwers doordat ze het gewicht leggen op het onderhoud van de website. In de maandelijkse serviceformule zijn alle inhoudelijke aanpassingen aan de website onbeperkt (!) inbegrepen. Zo worden onze leden maximaal ontzorgd. Bovendien verbinden de mensen van HappyWebsites zich ertoe om leden die een website bestellen om de 3 maand proactief op te bellen. “Omdat we weten dat zelfstandigen straks opnieuw druk in de weer zijn met hun zaak en die website dan wel eens uit het oog verloren wordt. Dan zijn wij er om hen proactief op te bellen, mee te denken en hen te inspireren om hun zaak online te blijven promoten.”

WIL JIJ OOK SCOREN MET ONZE ‘LEKKER ONLINE’ CAMPAGNE?

Scroll naar boven